Regeneracja wtryskiwaczy

Jakie wtryski serwisujemy?

Serwisujemy wszystkie typy wtryskiwaczy benzynowych tj. magnetoelektryczne wtryski pośrednie zasilane od góry lub z boku, wtryskiwacze bezpośrednie magnetoelektryczne typu GDI oraz piezoelektryki. Serwisujemy wtryskiwacze wtrysku mechanicznego typu K-Jetronic CIS. Czyścimy ultradźwiękami większość wtryskiwaczy gazowych CNG oraz nierozbieralne wtryskiwacze gazowe LPG m.in. KEIHIN, HANA, MED, DYMCO, BARRACUDA.

Regenerujemy wtryskiwacze do samochodów, motocykli, skuterów śnieżnych i wodnych, quadów oraz silników zaburtowych. Specjalizujemy się w naprawie wtryskiwaczy do samochodów zabytkowych marki Mercedes, Jaguar, Maserati i innych.

Etapy regeneracji

  • Diagnostyka wtryskiwaczy pod kątem sprawności elektronicznej oraz mechanicznej.
  • Czyszczenie przy wykorzystaniu myjek ultradźwiękowych o różnych częstotliwościach przy pomocy specjalistycznych płynów myjących, czyszczenie dynamiczne i płukanie wsteczne.
  • Montaż nowych filtrów siatkowych, wymiana zużytych części.
  • Weryfikacja czyszczenia na stole diagnostycznym oraz zapis parametrów.

Jak testujemy elektronikę?

Posiadamy specjalistyczną aparaturę do sprawdzania stanu uzwojenia cewki, znajdującej się wewnątrz wtryskiwacza. Jesteśmy w stanie sporządzić wykres charakterystyki pracy cewki każdego wtryskiwacza w różnych warunkach, oraz porównać go z odpowiednim wzorcem wtryskiwacza w pełni sprawnego tego samego typu. Dzięki temu możemy bezbłędnie wykryć zwarcia międzyzwojowe lub inne dysfunkcję, wykluczające wtryskiwacz z dalszej eksploatacji i niepotrzebnego czyszczenia.

Wnikliwa obserwacja

Przed przystąpieniem do czyszczenia każdy wtryskiwacz sprawdzamy pod kątem szczelności. Zasilenie go ciśnieniem większym i mniejszym od roboczego pozwala całkowicie wykluczyć jakiekolwiek nieszczelności. Sprawdzamy kształt i zasięg strugi rozpylania oraz jej atomizację. Obserwujemy pracę wtryskiwaczy przy różnych wypełnieniach i obrotach, dzięki czemu diagnozujemy ewentualne problemy związane z wtryskiwaczami, które się zawieszają. Problemy te często błędnie przypisywanie są "wypadaniu zapłonu". Na tym etapie wstępnie jesteśmy w stanie określić stopień zabrudzenia wtryskiwacza. Wszystkie widoczne na zdjęciu strugi w znacznym stopniu odbiegają od prawidłowego kształtu strumienia wtryskiwacza czystego.

Pomiar dawkowania

Kolejnym etapem jest przystąpienie do pomiaru dawkowania przy różnych wypełnieniach oraz zbadanie wydajności statycznej wszystkich wtryskiwaczy na jednej z naszych maszyn diagnostycznych. Wszystkie parametry przed czyszczeniem nanoszone zostają na kartę informacyjną w celu późniejszego porównania danych przed i po czyszczeniu, kiedy wtryskiwacze zostaną ponownie poddane diagnostyce. Na załączonym obrazku widać nierównomierne dawkowanie będące skutkiem nagromadzenia osadów blokujących swobodny przepływ paliwa.

Techniki czyszczenia

Po dokładnej diagnostyce i odnotowaniu wszystkich parametrów pracy wtryskiwaczy przed czyszczeniem, przystępujemy do mycia zasadniczego. W tym celu wykorzystujemy myjki ultradźwiękowe o częstotliwościach od 20 do 48 kHz. Wtryskiwacze kolejno poddawane są czyszczeniu w każdej z wanienek ultradźwiękowych, w których stosujemy różne rodzaje w pełni bezpiecznych i biodegradowalnych płynów. Po każdym etapie mycia ultradźwiękami stosujemy ciśnieniowe płukanie wsteczne, aby pozbyć się rozbitych przez ultradźwięki zanieczyszczeń i uniknąć zabrudzenia płynu myjącego w kolejnych kąpielach. Proces czyszczenia ultradźwiękowego zwieńcza instalacja wtryskiwaczy na urządzeniu, które doczyszcza je przy pomocy podawanego pod ciśnieniem specjalistycznego detergentu.

Ponowna obserwacja

Ostatni etap prac nad danym kompletem wtryskiwaczy ma miejsce na stanowisku diagnostycznym, gdzie przechodzą finalną weryfikację po całym procesie czyszczenia. Ponownie sprawdzany jest kształt strugi rozpylania oraz atomizacja. W tym przypadku proces czyszczenia przyniósł widoczne rezultaty już po pierwszym czyszczeniu - wszystkie wtryskiwacze rozpylają identycznie, w sposób prawidłowy.

Końcowa weryfikacja pomiaru dawkowania

Zanim odeślemy Państwu wtryskiwacze sprawdzamy czy są idealnie czyste. Porównujemy je oraz dokonujemy końcowej analizy dawkowania każdego wtrysku, które nie powinno odbiegać od średniego miarkowania kompletu o więcej niż 3-4%. Dane zestawiamy z parametrami zebranymi przed czyszczeniem i gdy efekty nie są dla nas zadowalające, wtryskiwacze ponownie przechodzą proces czyszczenia. Kiedy kolejna próba nie przynosi zamierzonych rezultatów, oznacza to najczęściej, że wtryskiwacze są w środku skorodowane i jakiekolwiek czyszczenie nie zapewni ich idealnej pracy. W takiej sytuacji staramy się pomóc w doborze sprawnego nowego lub używanego wtryskiwacza w celu skompletowania zestawu wtrysków.

Kontakt

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń


lub zadzwoń +48 697057023

Używamy Cookies