Problemy wtryskiwaczy piezoelektrycznych w silniach benzynowych BMW

Benzynowe wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Siemens VDO na stałe zagościły praktycznie w każdym modelu BMW wyprodukowanym w latach 2006 - 2015. Często w tych samych modelach możemy spotkać wtryskiwacze o różnych numerach. Poniżej przedstawiamy typowe problemy występujące przy wtryskach benzynowych w konstrukcji piezoelektrycznej oraz numery wtryskiwaczy jakie występowały w silniach marki BMW, w jakich latach i w których samochodach.

Problemy wtrysków piezoelektrycznych występujących w BMW


Wtryski piezo od początku wprowadzenia ich przez BMW do swoich samochodów miały problemy:
  1. Nieszczelna końcówka wtryskiwacza: Może prowadzić do niekontrolowanego wycieku paliwa, co skutkuje nierówną pracą silnika i trudności z rozruchem na ciepłym lub zimnym silniku, zwłaszcza po dłuższym postoju oraz zwiększonym zużyciem paliwa.

  2. Uszkodzenia lub zwarcia stosu piezoelektrycznego: Stos piezoelektryczny jest kluczowym elementem wtryskiwacza, odpowiedzialnym za precyzyjne dozowanie paliwa. Jego uszkodzenie może powodować problemy z precyzją wtrysku, co bezpośrednio wpływa na wydajność silnika.

  3. Przelewanie wtrysków: Jest to sytuacja, w której wtryskiwacz nie zamyka się prawidłowo, prowadząc do nadmiernego wtrysku paliwa. To z kolei może powodować nierównomierne spalanie i zwiększoną emisję szkodliwych spalin.

  4. Zbyt małe dawki paliwa: W przypadku niewłaściwej pracy, wtryskiwacz może dostarczać zbyt małe ilości paliwa, co prowadzi do ubogiej mieszanki i problemy z mocą silnika.

  5. Uszkodzenie filtra siatkowego: Uszkodzony filtr siatkowy pozbawia wtryskiwacz zabezpieczenia przed zanieczyszczeniami. W przypadku uszkodzenia filtra do wtryskiwacza mogą dostać się nie tylko resztki filtra a  także zanieczyszczenia obecne w benzynie lub z układu paliwowego.


Producent wtrysków Siemens stara się rozwiązać problem i systematycznie ulepsza swój produkt wypuszczając kolejne poprawione edycje.

Jeżeli chcesz sprawdzić w jakim stanie są Twoje wtryskiwacze, skorzystaj z diagnostyki wtryskiwaczy benzynowych w warsztacie specjalizującym się w ich czyszczeniu i naprawie.

Jak rozpoznać jakie wtryskiwacze są montowane w samochodzie?


Istnieje kilka metod sprawdzenia jakie wtryskiwacze montowane są w Twoim samochodzie. Można próbować poprzez:

 Wyszukiwarki online, gdzie po wpisaniu marki, modelu i roku produkcji samochodu, można uzyskać informacje o typie wtryskiwaczy.
Sprawdzenie za pomocą numeru VIN, który może być użyty do uzyskania szczegółowych informacji o samochodzie, w tym o rodzaju zainstalowanych wtryskiwaczy. Można to zrobić poprzez profesjonalne serwisy lub autoryzowane stacje obsługi.
Wizualne sprawdzenie wtryskiwaczy: W przypadku, gdy masz dostęp do wtryskiwaczy (często wymaga to demontażu niektórych części silnika), poszukaj wszelkich oznaczeń, numerów seryjnych lub kodów wyprodukowanych na wtryskiwaczach.

Wygląd i numeracja wtryskiwaczy benzynowych do samochodów marki BMW 


Wtryskiwacze piezoelektryczne w BMW charakteryzują się specyficznym wyglądem i numeracją. Każdy wtryskiwacz posiada unikalny numer identyfikacyjny, który odpowiada jego specyfikacji i modelowi silnika. Numery te są zazwyczaj umieszczone na korpusie wtryskiwacza i mogą być użyte do identyfikacji oraz zamówienia odpowiednich części zamiennych.

Czym jest indeks wtryskiwacza piezo?



Oprócz numeru wtryskiwacza producent oznacza każdy wtryskiwacz tzw indeksem. Jest to cyfra po myślniku (od 01 do 12) na końcu numeru określającego model wtryskiwacza. Indeks oznacza kolejną edycję tej samej części w tym wypadku wtryskiwacza.

Aktualnie w sprzedaży dostępne są wtryskiwacze z indeksem 12, teoretycznie pozbawione wcześniejszych typowych problemów i wad fabrycznych.

Co to są kody GCC?


Kody GCC to unikalne identyfikatory przypisane do każdego wtryskiwacza piezoelektrycznego. Te kody zawierają szczegółowe informacje na temat charakterystyk danego wtryskiwacza, w tym jego specyfikacji i zachowania podczas wtrysku paliwa. Informacje te są niezbędne do dokładnego kalibrowania pracy silnika.

Numery wtryskiwaczy benzyny w konstrukcji piezo w silnikach N43 oraz N53


W modelach z silnikami N43 oraz N53 możemy spotkać następujące numery wtryskiwacza w zależności od roku produkcji:
1353 7589048 13537589048 10181010 (od 02.01.2008)
1353 4548853 13534548853 (od 01.03.2007 do 15.05.2007)
1353 7565137 13537565137 (od 02.04.2007 do 25.08.2010)

Przykładowe modele BMW z silnikami N43 lub N53


Seria 1:

1' E87 LCI (02/2006 — 06/2011)
1' E81 (02/2006 — 12/2011)
1' E88 (11/2006 — 10/2013)
1' E82 (06/2009 — 09/2013)

Seria 3:

3' E90 (02/2007 — 08/2008)
3' E90 LCI (07/2007 — 12/2011)
3' E91 (02/2007 — 08/2008)
3' E91 LCI (07/2007 — 05/2012)
3' E92 (05/2005 — 02/2010)
3' E92 LCI (11/2008 — 06/2013)
3' E93 (09/2005 — 02/2010)
3' E93 LCI (07/2009 — 10/2013)

Seria 5:

5' E60 LCI (11/2005 — 12/2009)
5' E61 LCI (11/2005 — 05/2010)
5' F10 (02/2009 — 06/2013)
5' F11 (01/2009 — 06/2013)

Seria 6:

6' E63 LCI (04/2006 — 07/2010)
6' E64 LCI (04/2006 — 07/2010)

Numery wtrysków piezoelektrycznych w silnikach benzynowych aut spod znaku BMW


W samochodach BMW z silnikami N54, N54T, N63, N74, N74R, możemy wyróżnić następujące modele wtryskiwaczy Piezo w zależności od roku produkcji.

1353 8616079 13538616079 (od 28.12.2012)
1353 7585261 13537585261 (od 2.05.2008 do 18.10.2013)
1353 7565138 13537565138 (od 6.11.2006 do 19.11.2008)
1353 7537317 13537537317 (od 1.06.2006 do 15.01.2007)

Przykładowe modele BMW z silnikami N54, N54T, N63, N74 oraz N74R


Seria 1:

1' E88 (11/2006 — 02/2010)
1' E82 (11/2006 — 06/2012)

Seria 3:

3' E90 (03/2006 — 09/2008)
3' E90 LCI (07/2007 — 03/2010)
3' E91 (03/2006 — 08/2008)
3' E91 LCI (07/2007 — 02/2010)
3' E92 (06/2005 — 02/2010)
3' E92 LCI (07/2009 — 06/2013)
3' E93 (10/2005 — 02/2010)
3' E93 LCI (09/2009 — 10/2013)

Seria 5:

5' E60 LCI (04/2006 — 12/2009)
5' E61 LCI (04/2006 — 03/2010)
5' F07 GT (09/2008 — 06/2012)
5' F10 (01/2009 — 06/2013)
5' F11 (09/2010 — 06/2013)

Seria 6:

6' F12 (11/2009 — 06/2012)
6' F13 (03/2010 — 06/2012)

Seria 7:

7' F01 (06/2007 — 06/2012)
7' F01 LCI (07/2011 — 11/2014)
7' F02 (07/2007 — 06/2012)
7' F02 LCI (05/2011 — 05/2015)
7' F03 (04/2008 — 05/2012)
7' F03 LCI (01/2012 — 03/2015)
7' F04 Hybrid (10/2008 — 06/2012)

Inne modele BMW:

X5 E70 (07/2008 — 06/2013)
X5 E70 LCI (04/2009 — 06/2013)
X6 E71 (01/2007 — 06/2014)
X6 E72 Hybrid (10/2008 — 10/2011)
Z4 E89 (01/2008 — 08/2016)
Ghost RR4 (08/2008 — 11/2019)
Wraith RR5 (11/2012 — 12/2019)
Dawn RR6 (04/2015 — 11/2019)

Wtryskiwacze piezoelektryczne, mimo swojej zaawansowanej technologii, są podatne na różnorodne problemy, które mogą znacząco wpływać na wydajność i ekonomię silników benzynowych BMW. Jednocześnie, z uwagi na dynamiczny rozwój technologii motoryzacyjnej, BMW zmieniło swoje podejście do stosowania tych wtryskiwaczy w nowych modelach. Dla właścicieli BMW ważne jest regularne serwisowanie pojazdów, aby zapewnić ich optymalną pracę i długą żywotność.

Polecamy

Kontakt

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń


lub zadzwoń +48 697057023

Używamy Cookies